dreamingofreality.blogg.se

Fotografi och annat skoj!

The Fault in Our Stars, Recension

Kategori: Allmänt, Böcker och Film Recensioner

Här är en recension på Filmen The Fault in Our Stars/Förr eller senare exploderar jag som den heter på svenska. Det finns även en bok med samma namn och detta är filmatiseringen av boken!
 
Här är vad det står på beskrivningen:

Hazel Grace diagnosernas med fjärde stadiet av sköldkörtelcancer vid 13 års ålder. Två år senare sker ett medicinsk mirakel och tumörerna krymper, i alla fall tillfälligt. Hazel blir ivägtvingad av sin mamma till kyrkans stödgrupp för unga med cancer och där träffar hon Augustus Waters som också varit sjuk i cancer och fått amputera benet. Intresse uppstår och de två börjar umgås och blir kära. (Och sedan händer lite grejer och ja...vill inte spoila mer)

Jag tyckte filmen var bra, men dock VÄLDIGT sorglig, grät mer än halva filmen, vilket de flesta som läst boken eller sett filmen förstår.

Jag ger filmen 5/5 Stjärnor eftersom att den är välgjord och har allt som en bra film ska ha!

 

 

 
 

 

 

KOMMENTARER:

  • Jennisbeauty säger:
    2014-08-27 | 20:49:24
    Bloggadress: http://www.jennisbeauty.blogg.se

    Åh vill se filmen!

    Det skulle vara jättekul om du vill vara med i min tävling om att vinna en personlig almanacka som du självklart får designa själv från personligalmanacka.se! :) Förlåt om du inte gillar att jag länkar den, vill bara tipsa. Kramar! <3
    http://jennisbeauty.blogg.se/2014/august/tavling-vinn-en-personlig-almanacka.html#post-comments

Kommentera inlägget här: